13:02
 - 
۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان

پویش ملی خرید یک خشت کاشی صحن عقیله بنی هاشم (س) به مناسبت روز پدر

پویش ملی خرید یک خشت کاشی صحن عقیله بنی هاشم (س) به مناسبت روز پدر
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: مردم خوزستان در ایام ماه رجب و به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر می توانند یک سهم از کاشی کاری صحن عقیله بنی هاشم (س) حضرت زینب کبری را به عنوان نذر یا هدیه ای زیبا خریداری کنند

بررسی نیوز - خوزستان / حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره کل ارشاد خوزستان بیان کرد:

کربلا کعبه دل‌ها، کانون آرزوها و محل زیارت هزاران فرشته آسمانی و زائران زمینی است

حجت الاسلام موسوی افزود: حرم امام‌حسین(ع) بارها در طول تاریخ توسط معاندان و دشمنان اهل‌بیت(ع) آسیب دیده و تخریب شده است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه در زمان حزب بعث، حرم‌های اهل بیت(ع) حتی غبارروبی نمی‌شد و ایوان‌های طلا تخریب می‌شد گفت: به همت دلدادگان اهل‌بیت(ع)، هربار بازسازی و مرمت حرم‌ها بهتر از گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: باید به مردم، خیران و محبان اهل‌بیت(ع) اطلاع‌رسانی کنیم تا طرح‌ها توسط مردم اجرا شوند.

حجت الاسلام موسوی گفت: حمایت‌ها باید به روزرسانی شوند و دلایل و ضرورت بازسازی و توسعه حرم‌ها برای مردم بیان شود

وی عنوان کرد:عملیات اجرایی مرحله نخست حرم امام حسین (ع) در سال ۹۴ آغاز و به نام عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) با مساحتی افزون بر پنج هکتار در دست ساخت است که مرحله سفتکاری این صحن در چهارطبقه در حال اتمام واکنون به مرحله نازک‌کاری و کاشی‌کاری رسیده است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: این صحن به منظور سایه‌بان و استراحتگاهی برای زائران و پذیرایی از آنها است

وی با اشاره به اینکه بخشی از این طرح زیارتی و بخشی دیگر غیرزیارتی است بیان کرد: ساخت صحن امام حسن مجتبی(ع)، ام البنین(س)، حبیب ابن مظاهر، پیامبر(ص)، امام زمان(عج) از دیگر طرح‌های ستاد است تا با اجرای آنها تا ۲۵ سال آینده حرم‌ها مانند نگینی در کربلا خواهند درخشید.

حجت الاسلام موسوی افزود: اکنون در حال کاشی کاری صحن عقیله بنی هاشم هستیم و در تلاش هستیم که تا اربعین سال آینده آماده شود و پذیرای زائران زیادی باشد. این صحن حدود ۱۷ هزار مترمربع کاشی نیاز دارد که ما مردم خوزستان در ایام ماه رجب و به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر می‌توانیم یک سهم از کاشی کاری را به عنوان نذر یا هدیه داشته باشیم.

وی، سهم هر خشت را ۲۰۰ هزار تومان اعلام و عنوان کرد: اگر شخص یا خانواده‌ای پنج سهم تهیه کنند به پاس قدردانی از آنها سند افتخار تقدیم خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان اظهار کرد: در مشارکت این مسئله، خوزستان باید یکی از استان‌های پیش قدم در امر اطلاع رسانی و در کمک به انجام پروژه باشد. ما در تلاش هستیم تا این کارهای بزرگ که توسط اجداد ما انجام شده و اکنون به ما رسیده است به صورت مردمی انجام شود.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: همه کارهایی که در حرم های مطهر انجام می‌شود مثل مصالحی که برای تعمیر و مرمت استفاده می‌شود. همه از نذورات جمع آوری شده است که از کشور ایران فرستاده می‌شود زیرا می‌خواهیم با چرخش پول به مسئله تولید کمک کنیم. همچنین همه نیروهای کار اعم از کارگر و ناظر و کارفرما همه از ایران هستند که این موضوع به کارآفرینی کمک خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: برای توسعه حرم‌ها در کشور عراق هیچ زمینی خریداری نمی‌کنیم و همه ملک‌ها توسط کشور عراق آزاد می‌شوند و در اختیار حرم قرار می‌دهند، حرم‌ها در اختیار سازمان عتبات قرار می‌دهند که طبق تفاهم‌نامه و قراردادها کار به ایران تحویل داده می‌شود.

 


لینک کوتاه http://barresinews.ir/news/258517
مهاجرت
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

گروه صنعتی سدید
بیمه البرز