کد خبر : 311502 تاریخ : ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۲ مهر - 20:06
فعالیت پروژه های شهری مشهد با اتکا به اوراق مشارکت و منابع داخلی حساسیت حوزه مالی و پشتیبانی مشهود است

به گزارش پایگاه خبری بررسی نیوز،شهردار مشهدمقدس گفت: در دوره ششم از مدیریت شهری، همه پروژه‌ها صرفا از طریق اوراق مشارکت و منابع داخلی در حال انجام بوده که این امر بار سنگینی را بر دوش شهرداری گذاشته است و اگر دولت به صورت سابق کمک مالی به شهرداری‌ها داشت، قطعا شاهد اتفاقات بهتری بودیم. محمدرضا قلندر شریف در مراسم تکریم و معارفه مدیران شهری که با حضور مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حوزه مالی و پشتیبانی یکی از حساس ترین حوزه های هر سازمانی است. همه حوزه‌هایی که نیاز به فعالیت دارند نیاز به حمایت مالی و پشتیبانی دارند.
وی ادامه داد: در حوزه مالی و پشتیبانی، حساسیت های بسیاری در بحث تأمین و حسابداری وجود دارد اما بحث مدیریت این حوزه نیز بسیار حائز اهمیت است. شهرداری‌های کلانشهرها به عنوان دستگاه های خودگردان تکلیف بسیار مهمی دارند.
قلندرشریف گفت: اینکه در دوره ششم بدون کمک دولت، با همت همه پرسنل، معاونین و شهرداران مناطق و همچنین نگاه ویژه اعضای شورای اسلامی شهر توانسته‌ایم به نحو مطلوب و آبرومندی پیش روی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای به این میزان در حوزه های خدمات شهری، فضای سبز، عمران و حمل‌ونقل پروژه فعال نداشته‌ایم و در کنار همه این موارد به قطار شهری نیز توجه ویژه‌ای شده است. در صورتی که در دوره های گذشته صرفا تمرکز روی قطار شهری بود و وام های بسیار سنگینی نیز اخذ شده بود که اکنون دوره ششم در حال تسویه آن است.
شهردار مشهدمقدس ادامه داد: صرفا از محل اوراق مشارکت و منابع داخلی، قرارداد خرید ۴۵٠ دستگاه اتوبوس منعقد شده و فعالیت پروژه های عمرانی در حال انجام است. حدود ٢٣ پروژه در حال اتمام است و کلان پروژه‌هایی نیز از دوره قبل وجود داشت که تا پایان دوره به اتمام خواهد رسید. همچنین حقوق و مزایای همه پرسنل نیز تا امروز پرداخت شده و در این حوزه نیز کمبودی نداشته ایم.
وی افزود: بدهی جاری شهرداری‌ها همیشه وجود داشته و در آینده نیز خواهد بود. سال گذشته بیش از ١٢٠ درصد بودجه شهرداری محقق شد که این امر با تلاش همه همکاران حوزه مالی و اقتصادی بود.
قلندر شریف بیان کرد: همه ما واقف هستیم که معاونت مالی و پشتیبانی جای بسیار حساسی است و طی این مدت، آقای زوکی نژاد کارنامه درخشانی داشته‌اند. همچنین ارتباطات آقای محمدی مقدم در حوزه بانکی نیز می‌تواند گره گشای برخی مشکلات موجود باشد و روند مناسبی در این حوزه داشته باشیم.